پارمیس فان :: پارمیس فان

تبلیغات

نویسنده : afshin shahryari
حسینعلی خان نکیسا تفرشی

,
تاريخ ارسال:10:59
حسینعلی خان نکیسا همانند جناب دماوندی یکی دیگر از خوانندگان قدیمی دوره قاجار به اینطرف بود که صدایی نرم و روان و پرتحریر داشت.

حسینعلی نکیسا        حسینعلی نکیسا

ساسان سپنتا در چشم انداز موسیقی ایران،سال تولد نکیسا را ۱۲۶۱ و تاریخ وفاتش را ۱۳۵۵ شمسی نوشته است اما خود نکیسا در مصاحبه ای رادیویی گفته است هنگام تیرخوردن ناصرالدین شاه قاجار(۱۲۷۴ شمسی) ۵ ساله بوده است.
حسن مشحون در کتاب تاریخ موسیقی ایران نوشته است:
"حسینعلی خان نکيسا فرزند حاجي مؤذن در تاریخ 1300 هجري [قمري] در ترخورانِ تفرش متولد شد و چون از طفوليت صدايي رَسا، مليح و مطبوع داشت، پدرش رموز خوانندگی را به او تعلیم داد.هنوز به سن بلوغ نرسيده بود که خوانندگي او مورد توجه قرار گرفت و از شبيه خوانهاي تکيه دولت شد. و بعدها از شبيه‌خوان‌ها و خوانندگان معروف گرديد. نکیسا برای نگارنده نقل کرده است که اولین معلم من در خوانندگی پدرم بوده است.وقتی به تهران امدم و مرا برای شبیه خوانی تکیه دولت در نظر گرفتند میرزا بابا نامی که پیرمرد سالخورده ای بود مرا تعلیم داد و برای خواندن تعزیه آماده میکرد و روش خوانندگی و دستگاهها و آوازها و گوشه ها را به من و دیگران که تحت تعلیم او بودند می آموخت.این شخص از روی تصنیف های قدیمی که به انها واقف بود با همان وزن و آنگ نوحه می ساخت.پس از دوران تعزیه با حاجی علی اکبرخان شهنازی کنسرتی داشتم که بر شهرت من افزود."  

دانلود آهنگهای حسینعلی نکیسا :      / آواز اصفهان(آلبوم آوازهای نکیسا)

- خرید پستی آلبوم آوازهای حسینعلی نکیسا

مشاهده تگ ها:

نویسنده : afshin shahryari
سید علی اصغر کردستانی

,
تاريخ ارسال:10:59
سید علی اصغر کردستانی از خوانندگان قدیمی موسیقی ایرانی متولد ۱۲۶۰ شمسی میباشد که ابتدا کار خود را با قرائت قران شروع کرد.

سید علی اصغر کردستانی    سید علی اصغر کردستانی

موسسه فرهنگی هنری ماهور سیدعلی اضغر کردستانی را اینگونه معرفی میکند:"سیدعلی اصغر کردستانی در سال ۱۲۶۰ شمسی در روستای صلوات آباد نزدیک سنندج به دنیا آمد پدرش نظام الدین که از سادات معروف منطقه و فرد دین داری و پرهیزکاری بود فرزند را از نوجوانی به مکتب یکی از مشایخ بزرگ دینی سنندج فرستاد و علی اصغر پس از چند سال در آن مکتب در قرائت قرآن به استادی رسید و به خاطر صدای خوش و رسایی که داشت شهرت و آوازه اش از زادگاه و سرزمین مادری فراتر رفت.
دیری نپایید که به محافل انس خوانین و بزرگان کردستان راه یافت. در همین محافل ارادت خویش درآورد و به تشویق یکی از آنها که از خاندان آصف دیوان و از خوانین معروف سنندج بود به تهران آمد و صفحاتی را به فارسی و کردی ضبط کرد. درباره چگونگی سفر او به تهران و آشنایی اش با ردیف دستگاهی موسیقی ایرانی اطلاعات دقیق و مستندی در دست نیست و آنچه تاکنون در این مورد نوشته شده بیشتر مبتنی بر خاطرات پراکنده نزدیکان او و نیز حدس و گمان‌های مطلعان موسیقی بوده است. لحن محزون و بسیار دلنشن و وسعت صدا و تحریرهای ریز پی در پی در صدای اوج از ویژگی‌های آواز سید علی اصغر کردستانی است. آوای جان سوز و دلنشین او حتی شنوندگانی را که به زبان کردی آشنا نیستند مجذوب و محظوظ می‌کند. وی در سال ۱۳۱۵ وفات یافت و در زادگاهش،صلوات آباد به خاک سپرده شد."

دانلود آهنگهای سید علی اصغر کردستانی :      / آواز دشتی غم انگیز (آلبوم آوازهای سید علی اصغر کردستانی)

- خرید پستی آلبوم آوازهای سید علی اصغر کردستانی

مشاهده تگ ها:

نویسنده : afshin shahryari
روح الله خالقی

,
تاريخ ارسال:10:59
 روح الله خالقی از چهره های درخشان موسیقی ایرانی بود که آهنگساز و نوازنده ویولن بود. آهنگ سرود ای ایران از کارهای درخشان او بود.همچنین خالقی کتابی با نام سرگذشت موسیقی ایران نوشته است

 روح الله خالقی            روح الله خالقی    

موسسه فرهنگی هنری ماهور روح الله خالقی را اینگونه معرفی میکند"روح الله خالقی در سال ۱۲۸۵ شمسی وقتی که پدرش میرزا عبدالله خان در کرمان منشی فرمان فرما-والی کرمان بود در این شهر به دنیا امد.خالقی از کودکی عشق و علاقه فوق العاده ای به موسیقی داشت اما پدر و مادرش معتقد بودند او باید تحصیلاتش را تمام کند و بعد به موسیقی بپردازد.محیط خانوادگی،برنامه های هنری مدرسه و ورح لطیف و پرشور روح الله جوان، او را به سوی هنر موسیقی کشاند.برای فراگیری ویولن نزد رحیم خان کمانچه کش رفت. در سال ۱۳۰۲ که علی نقی وزیری مدرسه عالی موسیقی را تاسیس کرد خالقی به این مدرسه رفت و ثبت نام کرد و از این رمان بود که افق های تازه ای در چشم انداز زندگی خالقی پدیدار شد و سرنوشت او با موسیقی نوین ایران، با هدایت و رهبری وزیری گره خورد.کلاس درس وزیری و موسیقی و خلق و خوی او،خالقی جوان را شیفته خود کرده بود و زمزمه محبت استاد،جوان گریزپای از درس مدرسه را با عشق و شیدایی به کلاس ساز و اواز می کشاند.خالقی به سال ۱۳۱۳موفق به اخذ دانشنامه لیسانس در رشته ادبیات فارسی از دانش سرای عالی شد.و در سال ۱۳۱۴ وارد خدمت در وزارت فرهنگ گردید.و تا سال ۱۳۲۰که به معاونت اداره کل موسیقی کشور و معاونت هنرستان عالی موسیقی منصوب شد معاونت دفتر وزارت فرهنگ را عهده داشت.خالقی در سال ۱۳۱۶ با خانم ایران الملوک جهانسوز شاهی ازدواج کرد که ثمره این ازدواج یک دختر،گلنوش(۱۳۱۹) و یک پسر فرخ(۱۳۳۰)بود.گلنوش هم اکنون در امریکاست و با تاسیس و رهبری ارکستر روح الله خالقی و نیز بنیاد خالقی به فعالیت هنری مشغول است.خالقی در سال ۱۳۲۸ به تاسیس هنرستان موسیقی ملی توفیق یافت.او علاوه بر کتابهای هماهنگو موسیقی غربی،نظری به موسیقی غربی،نظری به موسیقی ایرانی،در سالهای۱۳۳۳و۱۳۳۵ دو جلد کتاب به نام سرگذشت موسیقی ایران تالیف کرد.در مورد آهنگسازی و آهنگهایش همین قدر باید گفت که سبک و روش خالقی در موسیقی پیروی از سبک استادش کلنل علینقی وزیری است. خالقی از ابتدای تاسیس رادیو با آن همکاری داشت و به دفعات مسئولیت قسمت موسیقی رادیو را یه عهده داشته است.مهم ترین خدمات خالقی در رادیو رهبری ارکستر انجمن موسیقی ملی،رهبری ارکستر شماره یک،رهبری ارکستر گلها،تهیه و اجرای برنامه یادی از هنرمندان و تهیه واجرای برنامه ساز و سخن بوده است
آثار موسیقی خالقی را به سه دسته میتوان تقسیم کرد:تصنیف ها یا ترانه ها،آهنگ های بدون کلام و سرودها.مشهورترین تصنیف های خالقی عبارتند از:می ناب،چنگ رودکی،حالا چرا و ..معروفترین آهنگهای بدون کلام:رنگارنگ شماره یک،ترانه بختیاری و ..مشهورترین سرودهای خالقی عبارتند از: سرود ای ایران(با شعر حسین گل گلاب و صدای بنان) و سرود نفت.خالقی چند بار به خارج از کشور مسافرت کرد.آخرین مسافرت خالقی در تیرماه۱۳۴۴ به منظور دیدار دخترش گلنوش و مداوای زخم معده اش در اتریش صورت گرفت.و در همین سفر پس از چهارمین عمل جراحی که روی معده اش انجام دادند.در ۲۱ آبان۱۳۴۴ در پنجاه و نه سالگی جان خود را از دست داد

دانلود آهنگهای روح الله خالقی :  /  ساز و سخن (قسمتی از سی دی ۱و۲ ساز و سخن خالقی)   / رنگ پریچهر و پریزاد (آلبوم مرغ شب)  

                                                    / نگاه عاشق (آلبوم می ناب)          / ساز و سخن (قسمتی ار سی دی ۵ و۶ ساز وسخن)

-
خرید پستی و جرئیات ساز و سخن روح الله خالقی
- خرید پستی و جرئیات کتاب سرگذشت موسیقی ایران (نوشته روح الله خالقی)
- خرید پستی و جرئیات آلبوم می ناب خالقی
- خرید پستی و جرئیات آلبوم مرغ شب خالقی
- خریدپستی کتاب نظریه موسیقی ایرانی (نگارش روح الله خالقی)

مشاهده تگ ها:

نویسنده : afshin shahryari
رضاقلی نوروزی

,
تاريخ ارسال:10:59
رضاقلی نوروزی از خوانندگان قدیمی دوره قاجار میباشد و همانگونه که گفته میشود و از کارهایش مشخص است او خواننده آواز و تصنیف ضربی بوده است.

رضاقلی نوروزی

شرکت ماهور رضاقلی نوروزی را اینگونه معرفی میکند:"رضاقلی نوروزی شامبیاتی از خوانندگان تصنیف و آواز ضربی و همچنین از نوازندگان تمبک در اواخر دوره قاجار است. تاریخ تولد او به درستی مشخص نیست ولی قرائن حاکی از آن است که وی در نیمه قرن سیزدهم یا حدود سال ۱۲۵۰ شمسی به دنیا آمد. او در جوانی به شهربانی راه یافته و از این رو به"رضاقلی خان نظمیه" نیز مشهور بوده است.شهرت رضاقلی خان عموماً به اجرای تصنیف و آواز ضربی بوده است.رضاقلی خان در محله گلوبندک تهران که اکنون جزء پارک شهر است زندگی میکرده.رضاقلی خان در اواخر سال ۱۲۸۷ شمسی/۱۹۰۹ میلادی به همراه گروهی از موسیقی دانان برجسته از جمله درویش خان و سید حسین طاهرزاده برای ضبط صفحه از طریق روسیه وارد لندن شد. برنامه سفر این گروه به دعوت شرکت گرامافون به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس این شرکت تدارک یافته بود.اجرای آواز در این سفر بر عهده طاهرزاده و خواندن تصنیف برعهده رضاقلی خان بوده است. که نام رضاقلی خان نوروزی بر روی ۱۲۰ اثر به عنوان تصنیف خوان و نوازنده تمبک دیده میشود. رضاقلی نوروزی در سال ۱۳۰۹ شمسی از جهان رخت بربست. 

دانلود آهنگهای رضاقلی نوروزی :      / تصنیف حجاز (آلبوم تصنیف های دوره قاجار)    / تصنیف اصفهان (آلبوم تصنیف های دوره قاجار)

- خرید پستی و جرئیات آلبوم تصنیفهای دوره قاجار رضاقلی نوروزی

مشاهده تگ ها:

نویسنده : afshin shahryari
محمد منتشری

,
تاريخ ارسال:10:59
 محمد صفار منتشری خواننده توانا و صاحب سبک و از شاگردان زنده یاد استاد اسماعیل مهرتاش می باشد. 

محمد منتشری         محمد منتشری

مؤسسه فرهنگی هنری آوای باربد منتشری را اینگونه معرفی میکند:"محمد صفار منتشری از برجسته ترین هنرآموختگان جامعه ی باربد و از شاگردان مبرز زنده یاد استاد اسماعیل مهرتاش می باشد. با مقدمات موسیقی نزد پدر آشنا شد و با ورود به جامعه باربد،ردیف آوازی را نزد مرحوم مهرتاش فرا گرفت.سپس در محضر استادان احمد عبادی و اصغر بهاری ظرایف موسیقی ایرانی را آموخت.داشتن استعداد خداداد و حافظه قوی همراه با فعالیت مداوم در جامعه باربد و همکاری مستمر با هنرمندان فعال در اجرای طرحهای هنری استاد مهرتاش سبب شده پس از گذشت سالها،محمد منتشری گنجینه ای غنی از فرهنگ موسیقی ویژه تهران را به سینه حفظ کرده باشد.از آوازهای معروف او بیات تهران و کوچه باغی ها تا ترانه های کسب و کار و..فرهنگی از موسیقی کوچه-محله های تهران قدیم می باشد.

دانلود آهنگهای محمد منتشری :        / ساز و آواز همایون (آلبوم قبله‌ی آمال)       / آواز بیات تهرون(آلبوم هفت سین)

- ردیف آوازی استاد اسماعیل مهرتاش به روایت محمد منتشری

- جزئیات و خرید آلبوم قبله آمال

- جزئیات و خرید آلبوم  هفت سین

مشاهده تگ ها:

نویسنده : afshin shahryari
سید جلال الدین محمدیان

,
تاريخ ارسال:10:59
 سید جلال الدین محمدیان خواننده توانای کرمانشاهی می باشد که اثر زیبای او یعنی تصنیف "مردان خدا" را به یاد داریم. 

سید جلال الدین محمدیان         سید جلال الدین محمدیان 

سایت راسخون به نقل از کتاب مردان موسیقی سنتی و نوین ایران محمدیان را اینگونه معرفی می کند:"سید جلال‏الدین محمدیان متخلص به (سید) به سال 1327 در خطه‏ى كردستان دیده به جهان باز كرد.در سال 1351 فعالیت رسمى و هنرى خود را در فرهنگ و هنر استان باختران (كرمانشاه) شروع كرد و در سال 1355 به تهران آمد و به عنوان شاگرد نزد محمدرضا شجریان مى‏رود و در مكتب صبا افتخار شاگردى وى نصیبش مى‏گردد. مدت سه سال «سید» ضمن كسب علم موسیقى از محضر آقاى محمدرضا شجریان، همزمان در خدمت آقاى اصغر بهارى با ساز ردیفهاى آوازى فرامى‏گیرد، سپس به مدت سه سال دیگر در كلاس شجریان كه در رادیو تدریس مى‏كرد حضور پیدا مى‏كند و به طور خصوصى به منزل مرحوم استاد محمود كریمى جهت تكمیل نمودن دانش موسیقى خود مى‏رود سید» در سال 1358 همكارى خود را با مركز حفظ و اشاعه‏ى موسیقى سنتى ایران، آغاز و آهنگ جالبى خواند به نام «هواى وطن» با اركستر شمس، «قصر شیرین» با اركستر این مركز «مردان خدا» با اركستر تنبور شمس، «مظهر انوار» با اركستر رادیو ایران. وى از سال 1366 همكارى خود را با وزارت ارشاد اسلامى آغاز كرد و بیش از ده آهنگ جالب اجرا كرد و بسیارى از آهنگهاى وى كه از ساخته‏هاى خودش مى‏باشد، نظیر: «فضاى سینه‏ى حافظ»، «نواى طاهر»، «موسى و شبان»، «ساقى كوثر» و «فلك باغبان» كه قسمتى از آن به یاد مرحوم سیدعلى اصغر كردستانى خوانده شده است.
از دوستان،علاقمندان موسیقی اگر عکس یا مطلبی از این هنرمند عزیز دارند خواهشمندیم در اختیار سایت قرار دهند تا در سایت و دسترس دوستداران موسیقی قرار داده شود.

دانلود آهنگهای جلال الدین محمدیان :         / مردان خدا               / شیرین

مشاهده تگ ها:

نویسنده : afshin shahryari
سید خلیل عالی نژاد

,
تاريخ ارسال:10:59
  سید خلیل عالی نژاد خواننده کرمانشاهی بود که در مسلک درویشی در عرضه موسیقی فعالیت و هنرنمایی می کرد.و همراه با نواختن سه تار و تنبور آثاری شنیدنی که اگر اشتباه نکنم بیشتر در مدح و ثنای شاه مردان علی بود به جای گذاشت.

       سید خلیل عالی نژاد    سید خلیل عالی نژاد

سیدخلیل عالی نژاد در سایت جوان امروز اینگونه معرفی میشود:"سید خلیل عالی نژاد در سال ۱۳۳۶ و در صحنه كرمانشاه متولد شد. پدرش مرحوم سید شاهمراد عالی نژاد، نوازنده تنبور بود.سید خلیل مشق تنبور را با سید نادر طاهری آغاز کرد و پس از ۲ سال نزد سید امرالّه شاه ابراهیمی رفت . همچنین از درویش امیر حیاتی نیز بهره برد و بعدها به محضر استاد عابدین خادمی راه یافت؛ در این دوره و به صورت همزمان سرپرستی گروه تنبورنوازان صحنه را نیز بر عهده گرفت. وی در اواخر دهه پنجاه در رشته موسیقی از دانشگاه هنر فارغ التحصیل شد.در اوایل دهه ۶۰ گروه تنبور شمس به سرپرستی کیخسرو پورناظری تشکیل شد و عالی نژاد به جمع این گروه پیوست. حاصل همکاری با گروه تنبور شمس ، تکنوازی و جواب آواز ماندگار سید خلیل در کاست صدای سخن عشق بود که با صدای شهرام ناظری انتشار یافت.در اواسط دهه ۶۰ سید خلیل خود گروه بابا طاهر را تشکیل داد و اعضای گروه باباطاهر کاستی بیرون دادند به نام زمزمه قلندری. اواخر همین دهه سیدخلیل به وصیت مرحوم عبادی برای شرکت در مراسم خاکسپاری او به تهران رفت و دیگر هیچ گاه به دیار خود باز نگشت.عالی نژاد پس از چند سال ماندگاری در تهران سرانجام ترک وطن کرد و به سوئد مهاجرت کرد. علت این مهاجرت هنوز دقیقا مشخص نیست ، اما سرانجام آن قتل فجیع سید خلیل بود.در ۲۷ آبان ۱۳۸۰ در شهر گوتنبرگ سوئد ، سید خلیل بیرون از کشور به دست افراد ناشناس به قتل رسید و خانه و جسم بی جانش به آتش کشیده شد."

دانلود آهنگهای سید خلیل عالی نژاد :        / مولا جانم (آلبوم آئین مستان)       دست تولا (آلبوم ثنای علی(ع))

 - خرید پستی آلبوم آئین مستان

مشاهده تگ ها:

نویسنده : afshin shahryari
حمیدرضا نوربخش

,
تاريخ ارسال:10:59
حمیدرضا نوربخش          حمیدرضا نوربخش

دانلود آهنگهای حمیدرضا نوربخش :            / مرا مگذار و مگذر (آلبوم پنهان چو دل)    / ساز و آواز۲(آلبوم آسمان) 

مشاهده تگ ها:

نویسنده : afshin shahryari
حسین علیزاده

,
تاريخ ارسال:10:59
حسین علیزاده  

دانلود آهنگهای حسین علیزاده :   / چهار مضراب هجران (آلبوم هجران)

مشاهده تگ ها:

نویسنده : afshin shahryari
فروش Avazasil.com

,
تاريخ ارسال:10:59

سایت آواز اصیل wwww.avazasil.com به فروش میرسد 

تماس با 09131015166

 

 

 

 

مشاهده تگ ها:

نویسنده : afshin shahryari
حسینعلی خان نکیسا تفرشی

,
تاريخ ارسال:7:33
حسینعلی خان نکیسا همانند جناب دماوندی یکی دیگر از خوانندگان قدیمی دوره قاجار به اینطرف بود که صدایی نرم و روان و پرتحریر داشت.

حسینعلی نکیسا        حسینعلی نکیسا

ساسان سپنتا در چشم انداز موسیقی ایران،سال تولد نکیسا را ۱۲۶۱ و تاریخ وفاتش را ۱۳۵۵ شمسی نوشته است اما خود نکیسا در مصاحبه ای رادیویی گفته است هنگام تیرخوردن ناصرالدین شاه قاجار(۱۲۷۴ شمسی) ۵ ساله بوده است.
حسن مشحون در کتاب تاریخ موسیقی ایران نوشته است:
"حسینعلی خان نکيسا فرزند حاجي مؤذن در تاریخ 1300 هجري [قمري] در ترخورانِ تفرش متولد شد و چون از طفوليت صدايي رَسا، مليح و مطبوع داشت، پدرش رموز خوانندگی را به او تعلیم داد.هنوز به سن بلوغ نرسيده بود که خوانندگي او مورد توجه قرار گرفت و از شبيه خوانهاي تکيه دولت شد. و بعدها از شبيه‌خوان‌ها و خوانندگان معروف گرديد. نکیسا برای نگارنده نقل کرده است که اولین معلم من در خوانندگی پدرم بوده است.وقتی به تهران امدم و مرا برای شبیه خوانی تکیه دولت در نظر گرفتند میرزا بابا نامی که پیرمرد سالخورده ای بود مرا تعلیم داد و برای خواندن تعزیه آماده میکرد و روش خوانندگی و دستگاهها و آوازها و گوشه ها را به من و دیگران که تحت تعلیم او بودند می آموخت.این شخص از روی تصنیف های قدیمی که به انها واقف بود با همان وزن و آنگ نوحه می ساخت.پس از دوران تعزیه با حاجی علی اکبرخان شهنازی کنسرتی داشتم که بر شهرت من افزود."  

دانلود آهنگهای حسینعلی نکیسا :      / آواز اصفهان(آلبوم آوازهای نکیسا)

- خرید پستی آلبوم آوازهای حسینعلی نکیسا

مشاهده تگ ها:

نویسنده : afshin shahryari
سید علی اصغر کردستانی

,
تاريخ ارسال:7:33
سید علی اصغر کردستانی از خوانندگان قدیمی موسیقی ایرانی متولد ۱۲۶۰ شمسی میباشد که ابتدا کار خود را با قرائت قران شروع کرد.

سید علی اصغر کردستانی    سید علی اصغر کردستانی

موسسه فرهنگی هنری ماهور سیدعلی اضغر کردستانی را اینگونه معرفی میکند:"سیدعلی اصغر کردستانی در سال ۱۲۶۰ شمسی در روستای صلوات آباد نزدیک سنندج به دنیا آمد پدرش نظام الدین که از سادات معروف منطقه و فرد دین داری و پرهیزکاری بود فرزند را از نوجوانی به مکتب یکی از مشایخ بزرگ دینی سنندج فرستاد و علی اصغر پس از چند سال در آن مکتب در قرائت قرآن به استادی رسید و به خاطر صدای خوش و رسایی که داشت شهرت و آوازه اش از زادگاه و سرزمین مادری فراتر رفت.
دیری نپایید که به محافل انس خوانین و بزرگان کردستان راه یافت. در همین محافل ارادت خویش درآورد و به تشویق یکی از آنها که از خاندان آصف دیوان و از خوانین معروف سنندج بود به تهران آمد و صفحاتی را به فارسی و کردی ضبط کرد. درباره چگونگی سفر او به تهران و آشنایی اش با ردیف دستگاهی موسیقی ایرانی اطلاعات دقیق و مستندی در دست نیست و آنچه تاکنون در این مورد نوشته شده بیشتر مبتنی بر خاطرات پراکنده نزدیکان او و نیز حدس و گمان‌های مطلعان موسیقی بوده است. لحن محزون و بسیار دلنشن و وسعت صدا و تحریرهای ریز پی در پی در صدای اوج از ویژگی‌های آواز سید علی اصغر کردستانی است. آوای جان سوز و دلنشین او حتی شنوندگانی را که به زبان کردی آشنا نیستند مجذوب و محظوظ می‌کند. وی در سال ۱۳۱۵ وفات یافت و در زادگاهش،صلوات آباد به خاک سپرده شد."

دانلود آهنگهای سید علی اصغر کردستانی :      / آواز دشتی غم انگیز (آلبوم آوازهای سید علی اصغر کردستانی)

- خرید پستی آلبوم آوازهای سید علی اصغر کردستانی

مشاهده تگ ها:

نویسنده : afshin shahryari
روح الله خالقی

,
تاريخ ارسال:7:33
 روح الله خالقی از چهره های درخشان موسیقی ایرانی بود که آهنگساز و نوازنده ویولن بود. آهنگ سرود ای ایران از کارهای درخشان او بود.همچنین خالقی کتابی با نام سرگذشت موسیقی ایران نوشته است

 روح الله خالقی            روح الله خالقی    

موسسه فرهنگی هنری ماهور روح الله خالقی را اینگونه معرفی میکند"روح الله خالقی در سال ۱۲۸۵ شمسی وقتی که پدرش میرزا عبدالله خان در کرمان منشی فرمان فرما-والی کرمان بود در این شهر به دنیا امد.خالقی از کودکی عشق و علاقه فوق العاده ای به موسیقی داشت اما پدر و مادرش معتقد بودند او باید تحصیلاتش را تمام کند و بعد به موسیقی بپردازد.محیط خانوادگی،برنامه های هنری مدرسه و ورح لطیف و پرشور روح الله جوان، او را به سوی هنر موسیقی کشاند.برای فراگیری ویولن نزد رحیم خان کمانچه کش رفت. در سال ۱۳۰۲ که علی نقی وزیری مدرسه عالی موسیقی را تاسیس کرد خالقی به این مدرسه رفت و ثبت نام کرد و از این رمان بود که افق های تازه ای در چشم انداز زندگی خالقی پدیدار شد و سرنوشت او با موسیقی نوین ایران، با هدایت و رهبری وزیری گره خورد.کلاس درس وزیری و موسیقی و خلق و خوی او،خالقی جوان را شیفته خود کرده بود و زمزمه محبت استاد،جوان گریزپای از درس مدرسه را با عشق و شیدایی به کلاس ساز و اواز می کشاند.خالقی به سال ۱۳۱۳موفق به اخذ دانشنامه لیسانس در رشته ادبیات فارسی از دانش سرای عالی شد.و در سال ۱۳۱۴ وارد خدمت در وزارت فرهنگ گردید.و تا سال ۱۳۲۰که به معاونت اداره کل موسیقی کشور و معاونت هنرستان عالی موسیقی منصوب شد معاونت دفتر وزارت فرهنگ را عهده داشت.خالقی در سال ۱۳۱۶ با خانم ایران الملوک جهانسوز شاهی ازدواج کرد که ثمره این ازدواج یک دختر،گلنوش(۱۳۱۹) و یک پسر فرخ(۱۳۳۰)بود.گلنوش هم اکنون در امریکاست و با تاسیس و رهبری ارکستر روح الله خالقی و نیز بنیاد خالقی به فعالیت هنری مشغول است.خالقی در سال ۱۳۲۸ به تاسیس هنرستان موسیقی ملی توفیق یافت.او علاوه بر کتابهای هماهنگو موسیقی غربی،نظری به موسیقی غربی،نظری به موسیقی ایرانی،در سالهای۱۳۳۳و۱۳۳۵ دو جلد کتاب به نام سرگذشت موسیقی ایران تالیف کرد.در مورد آهنگسازی و آهنگهایش همین قدر باید گفت که سبک و روش خالقی در موسیقی پیروی از سبک استادش کلنل علینقی وزیری است. خالقی از ابتدای تاسیس رادیو با آن همکاری داشت و به دفعات مسئولیت قسمت موسیقی رادیو را یه عهده داشته است.مهم ترین خدمات خالقی در رادیو رهبری ارکستر انجمن موسیقی ملی،رهبری ارکستر شماره یک،رهبری ارکستر گلها،تهیه و اجرای برنامه یادی از هنرمندان و تهیه واجرای برنامه ساز و سخن بوده است
آثار موسیقی خالقی را به سه دسته میتوان تقسیم کرد:تصنیف ها یا ترانه ها،آهنگ های بدون کلام و سرودها.مشهورترین تصنیف های خالقی عبارتند از:می ناب،چنگ رودکی،حالا چرا و ..معروفترین آهنگهای بدون کلام:رنگارنگ شماره یک،ترانه بختیاری و ..مشهورترین سرودهای خالقی عبارتند از: سرود ای ایران(با شعر حسین گل گلاب و صدای بنان) و سرود نفت.خالقی چند بار به خارج از کشور مسافرت کرد.آخرین مسافرت خالقی در تیرماه۱۳۴۴ به منظور دیدار دخترش گلنوش و مداوای زخم معده اش در اتریش صورت گرفت.و در همین سفر پس از چهارمین عمل جراحی که روی معده اش انجام دادند.در ۲۱ آبان۱۳۴۴ در پنجاه و نه سالگی جان خود را از دست داد

دانلود آهنگهای روح الله خالقی :  /  ساز و سخن (قسمتی از سی دی ۱و۲ ساز و سخن خالقی)   / رنگ پریچهر و پریزاد (آلبوم مرغ شب)  

                                                    / نگاه عاشق (آلبوم می ناب)          / ساز و سخن (قسمتی ار سی دی ۵ و۶ ساز وسخن)

-
خرید پستی و جرئیات ساز و سخن روح الله خالقی
- خرید پستی و جرئیات کتاب سرگذشت موسیقی ایران (نوشته روح الله خالقی)
- خرید پستی و جرئیات آلبوم می ناب خالقی
- خرید پستی و جرئیات آلبوم مرغ شب خالقی
- خریدپستی کتاب نظریه موسیقی ایرانی (نگارش روح الله خالقی)

مشاهده تگ ها:

نویسنده : afshin shahryari
رضاقلی نوروزی

,
تاريخ ارسال:7:33
رضاقلی نوروزی از خوانندگان قدیمی دوره قاجار میباشد و همانگونه که گفته میشود و از کارهایش مشخص است او خواننده آواز و تصنیف ضربی بوده است.

رضاقلی نوروزی

شرکت ماهور رضاقلی نوروزی را اینگونه معرفی میکند:"رضاقلی نوروزی شامبیاتی از خوانندگان تصنیف و آواز ضربی و همچنین از نوازندگان تمبک در اواخر دوره قاجار است. تاریخ تولد او به درستی مشخص نیست ولی قرائن حاکی از آن است که وی در نیمه قرن سیزدهم یا حدود سال ۱۲۵۰ شمسی به دنیا آمد. او در جوانی به شهربانی راه یافته و از این رو به"رضاقلی خان نظمیه" نیز مشهور بوده است.شهرت رضاقلی خان عموماً به اجرای تصنیف و آواز ضربی بوده است.رضاقلی خان در محله گلوبندک تهران که اکنون جزء پارک شهر است زندگی میکرده.رضاقلی خان در اواخر سال ۱۲۸۷ شمسی/۱۹۰۹ میلادی به همراه گروهی از موسیقی دانان برجسته از جمله درویش خان و سید حسین طاهرزاده برای ضبط صفحه از طریق روسیه وارد لندن شد. برنامه سفر این گروه به دعوت شرکت گرامافون به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس این شرکت تدارک یافته بود.اجرای آواز در این سفر بر عهده طاهرزاده و خواندن تصنیف برعهده رضاقلی خان بوده است. که نام رضاقلی خان نوروزی بر روی ۱۲۰ اثر به عنوان تصنیف خوان و نوازنده تمبک دیده میشود. رضاقلی نوروزی در سال ۱۳۰۹ شمسی از جهان رخت بربست. 

دانلود آهنگهای رضاقلی نوروزی :      / تصنیف حجاز (آلبوم تصنیف های دوره قاجار)    / تصنیف اصفهان (آلبوم تصنیف های دوره قاجار)

- خرید پستی و جرئیات آلبوم تصنیفهای دوره قاجار رضاقلی نوروزی

مشاهده تگ ها:

نویسنده : afshin shahryari
محمد منتشری

,
تاريخ ارسال:7:33
 محمد صفار منتشری خواننده توانا و صاحب سبک و از شاگردان زنده یاد استاد اسماعیل مهرتاش می باشد. 

محمد منتشری         محمد منتشری

مؤسسه فرهنگی هنری آوای باربد منتشری را اینگونه معرفی میکند:"محمد صفار منتشری از برجسته ترین هنرآموختگان جامعه ی باربد و از شاگردان مبرز زنده یاد استاد اسماعیل مهرتاش می باشد. با مقدمات موسیقی نزد پدر آشنا شد و با ورود به جامعه باربد،ردیف آوازی را نزد مرحوم مهرتاش فرا گرفت.سپس در محضر استادان احمد عبادی و اصغر بهاری ظرایف موسیقی ایرانی را آموخت.داشتن استعداد خداداد و حافظه قوی همراه با فعالیت مداوم در جامعه باربد و همکاری مستمر با هنرمندان فعال در اجرای طرحهای هنری استاد مهرتاش سبب شده پس از گذشت سالها،محمد منتشری گنجینه ای غنی از فرهنگ موسیقی ویژه تهران را به سینه حفظ کرده باشد.از آوازهای معروف او بیات تهران و کوچه باغی ها تا ترانه های کسب و کار و..فرهنگی از موسیقی کوچه-محله های تهران قدیم می باشد.

دانلود آهنگهای محمد منتشری :        / ساز و آواز همایون (آلبوم قبله‌ی آمال)       / آواز بیات تهرون(آلبوم هفت سین)

- ردیف آوازی استاد اسماعیل مهرتاش به روایت محمد منتشری

- جزئیات و خرید آلبوم قبله آمال

- جزئیات و خرید آلبوم  هفت سین

مشاهده تگ ها:

نویسنده : afshin shahryari
سید جلال الدین محمدیان

,
تاريخ ارسال:7:33
 سید جلال الدین محمدیان خواننده توانای کرمانشاهی می باشد که اثر زیبای او یعنی تصنیف "مردان خدا" را به یاد داریم. 

سید جلال الدین محمدیان         سید جلال الدین محمدیان 

سایت راسخون به نقل از کتاب مردان موسیقی سنتی و نوین ایران محمدیان را اینگونه معرفی می کند:"سید جلال‏الدین محمدیان متخلص به (سید) به سال 1327 در خطه‏ى كردستان دیده به جهان باز كرد.در سال 1351 فعالیت رسمى و هنرى خود را در فرهنگ و هنر استان باختران (كرمانشاه) شروع كرد و در سال 1355 به تهران آمد و به عنوان شاگرد نزد محمدرضا شجریان مى‏رود و در مكتب صبا افتخار شاگردى وى نصیبش مى‏گردد. مدت سه سال «سید» ضمن كسب علم موسیقى از محضر آقاى محمدرضا شجریان، همزمان در خدمت آقاى اصغر بهارى با ساز ردیفهاى آوازى فرامى‏گیرد، سپس به مدت سه سال دیگر در كلاس شجریان كه در رادیو تدریس مى‏كرد حضور پیدا مى‏كند و به طور خصوصى به منزل مرحوم استاد محمود كریمى جهت تكمیل نمودن دانش موسیقى خود مى‏رود سید» در سال 1358 همكارى خود را با مركز حفظ و اشاعه‏ى موسیقى سنتى ایران، آغاز و آهنگ جالبى خواند به نام «هواى وطن» با اركستر شمس، «قصر شیرین» با اركستر این مركز «مردان خدا» با اركستر تنبور شمس، «مظهر انوار» با اركستر رادیو ایران. وى از سال 1366 همكارى خود را با وزارت ارشاد اسلامى آغاز كرد و بیش از ده آهنگ جالب اجرا كرد و بسیارى از آهنگهاى وى كه از ساخته‏هاى خودش مى‏باشد، نظیر: «فضاى سینه‏ى حافظ»، «نواى طاهر»، «موسى و شبان»، «ساقى كوثر» و «فلك باغبان» كه قسمتى از آن به یاد مرحوم سیدعلى اصغر كردستانى خوانده شده است.
از دوستان،علاقمندان موسیقی اگر عکس یا مطلبی از این هنرمند عزیز دارند خواهشمندیم در اختیار سایت قرار دهند تا در سایت و دسترس دوستداران موسیقی قرار داده شود.

دانلود آهنگهای جلال الدین محمدیان :         / مردان خدا               / شیرین

مشاهده تگ ها:

نویسنده : afshin shahryari
سید خلیل عالی نژاد

,
تاريخ ارسال:7:33
  سید خلیل عالی نژاد خواننده کرمانشاهی بود که در مسلک درویشی در عرضه موسیقی فعالیت و هنرنمایی می کرد.و همراه با نواختن سه تار و تنبور آثاری شنیدنی که اگر اشتباه نکنم بیشتر در مدح و ثنای شاه مردان علی بود به جای گذاشت.

       سید خلیل عالی نژاد    سید خلیل عالی نژاد

سیدخلیل عالی نژاد در سایت جوان امروز اینگونه معرفی میشود:"سید خلیل عالی نژاد در سال ۱۳۳۶ و در صحنه كرمانشاه متولد شد. پدرش مرحوم سید شاهمراد عالی نژاد، نوازنده تنبور بود.سید خلیل مشق تنبور را با سید نادر طاهری آغاز کرد و پس از ۲ سال نزد سید امرالّه شاه ابراهیمی رفت . همچنین از درویش امیر حیاتی نیز بهره برد و بعدها به محضر استاد عابدین خادمی راه یافت؛ در این دوره و به صورت همزمان سرپرستی گروه تنبورنوازان صحنه را نیز بر عهده گرفت. وی در اواخر دهه پنجاه در رشته موسیقی از دانشگاه هنر فارغ التحصیل شد.در اوایل دهه ۶۰ گروه تنبور شمس به سرپرستی کیخسرو پورناظری تشکیل شد و عالی نژاد به جمع این گروه پیوست. حاصل همکاری با گروه تنبور شمس ، تکنوازی و جواب آواز ماندگار سید خلیل در کاست صدای سخن عشق بود که با صدای شهرام ناظری انتشار یافت.در اواسط دهه ۶۰ سید خلیل خود گروه بابا طاهر را تشکیل داد و اعضای گروه باباطاهر کاستی بیرون دادند به نام زمزمه قلندری. اواخر همین دهه سیدخلیل به وصیت مرحوم عبادی برای شرکت در مراسم خاکسپاری او به تهران رفت و دیگر هیچ گاه به دیار خود باز نگشت.عالی نژاد پس از چند سال ماندگاری در تهران سرانجام ترک وطن کرد و به سوئد مهاجرت کرد. علت این مهاجرت هنوز دقیقا مشخص نیست ، اما سرانجام آن قتل فجیع سید خلیل بود.در ۲۷ آبان ۱۳۸۰ در شهر گوتنبرگ سوئد ، سید خلیل بیرون از کشور به دست افراد ناشناس به قتل رسید و خانه و جسم بی جانش به آتش کشیده شد."

دانلود آهنگهای سید خلیل عالی نژاد :        / مولا جانم (آلبوم آئین مستان)       دست تولا (آلبوم ثنای علی(ع))

 - خرید پستی آلبوم آئین مستان

مشاهده تگ ها:

نویسنده : afshin shahryari
حمیدرضا نوربخش

,
تاريخ ارسال:7:33
حمیدرضا نوربخش          حمیدرضا نوربخش

دانلود آهنگهای حمیدرضا نوربخش :            / مرا مگذار و مگذر (آلبوم پنهان چو دل)    / ساز و آواز۲(آلبوم آسمان) 

مشاهده تگ ها:

نویسنده : afshin shahryari
حسین علیزاده

,
تاريخ ارسال:7:33
حسین علیزاده  

دانلود آهنگهای حسین علیزاده :   / چهار مضراب هجران (آلبوم هجران)

مشاهده تگ ها:

نویسنده : afshin shahryari
فروش Avazasil.com

,
تاريخ ارسال:7:33

سایت آواز اصیل wwww.avazasil.com به فروش میرسد 

تماس با 09131015166

 

 

 

 

مشاهده تگ ها:

صفحات سایت

       مطالب